Učitelky na poli nerostou.
Integrovaný blok:Co mé oči vidí. Září-říjen 2024
Téma: Učitelky na poli nerostou
Filozofie a vzdělávací cíle vyplývající z příběhu: Učitelky na poli nerostou
Příběh „Učitelky na poli nerostou“ nás bude provázet po celý školní rok.
Základním záměrem tohoto celku je motivovat děti žít v mateřské škole tak, aby všichni byli spokojeni a bylo nám spolu dobře. V první fázi si společně vytvoříme pravidla společného soužití, časem budeme pravidla doplňovat a přidávat , jak to budou vyžadovat konkrétní situace v naší třídě. Spolu s pravidly si budeme vyvozovat základní návyky slušného chování jako je umět o něco požádat, poděkovat atd. Budeme se učit, jak se zachází s jednotlivými hračkami a jak je důležité umět se bezpečně chovat v mateřské škole a při pobytu venku.
LEKCE ETIKETY
Když něco chci, POPROSÍM, to já přece dobře vím.
Poděkovat též se sluší, DĚKUJI vždy, na mou duši.
A jak je to se zdravením? Začněme hned probuzením-
mamce řeknu DOBRÉ RÁNO, ve školce pak DOBRÝ DEN,
když odcházím NA SHLEDANOU, DOBROU NOC a hezký sen.
ÚVOD PŘED HROU
Já jsem holka a já kluk. Že jsme jiní, je nám fuk.
Společně hru vymyslíme, pravidla si domluvíme.
Žádné hádky, žádný křik, tak se přece hraje líp.