Kronika
sKORO prázdniny 9.3.-10.5.2020

Z důvodů epidemiologické situace v souvislosti s onemocněním covid-19 byl provoz mateřských škol ve Frýdku-Místku od 9. března 2020 omezen. Naše mateřská škola obnovila provoz 11. května, ale mimořádná opatření se musela nadále dodržovat. Tato opatření nejvíce zasáhla naše předškoláky. Nejenže se nemohli fyzicky zúčastnit řádného zápisu do základní školy, jak je zvykem, ale zkrátil se jim i pobyt s kamarády v mateřské škole. Byly zrušeny všechny plánované akce pro děti ve školce. Pasování předškoláků proběhlo bez rodičů a veřejnosti, zrušený byl kurz plavání, školní výlet, poslední zvonění aj. Během „mimořádných prázdnin“ jsme se snažili s našimi dětmi komunikovat prostřednictvím webových stránek naší MŠ. Děti nám posílaly fotografie, jak tráví volný čas s rodiči, tipy na výlety, ke Dni Země proběhla fotografická soutěž výrobků z odpadového materiálu, předškoláci plnili domácí úkoly ve svých pracovních sešitech… Během této malé distanční výuky jsme si uvědomili, jak nám chybí sociální kontakt. Malí předškoláci si chtějí hrát s vrstevníky a to bez sociálního kontaktu, který jim mateřská škola umožňuje, nejde.


 
Masopust trochu jinak

Letošní rok vyšel masopust na jarní prázdniny. To neznamená, že jsme na tuto tradici zapomněli a v naší školičce si ji nepřipomněli. V pátek 21. února byli do školky pozváni muzikanti, aby dětem zahráli. Ale ejhle, dorazil pouze skladatel a dirigent, p. Ivan Urbánek, a bez muzikantů! Naštěstí máme šikovné děti, které muzikanty skvěle nahradily. Seznámil je s vystavenými hudebními nástroji a složil orchestr. Děti brilantně hrály na tubu, housle, dudy, trubku, flétnu… Společně jsme si zazpívali oblíbené písničky „Komáři se ženili“, „Já jsem muzikant“, „Šel tudy, měl dudy“ a zahráli na dirigenta. Dětem se tak v průběhu představení dostalo do povědomí velké množství informací o hudbě, aniž si to uvědomily.

 

 
Masopustní čarování

Ve čtvrtek 20. února se všechny děti ve školce těšily na kouzelníka Aleše Krejčího. Myslely, že jim Aleš vyčaruje masopustní hostinu – jelítka, jitrničky, párečky, šunku, koláče a koblihy… Kdepak, kouzelník Aleš si pro děti připravil úplně jiná kouzla. Tentokrát to bylo čarování s kartami zvířátek, míčky, šátky, péřovými prachovkami a neposlušnými hůlkami. Z domu si přivedl na pomoc pejska Bena, ale ten mu více kouzla kazil, než aby mu pomáhal. Kouzelník děti aktivně zapojoval do kouzel, tak, aby mu při kouzlení pomáhaly. I když jsme se masopustních dobrot nedočkali, děti si při čarování užily hóóódně legrace.


 

 

 

 

 

 
Karneval ve školce

 

Dobré ráno, dobrý den,

 

do masek se převlečem.

 

Pojďte rychle všichni dál,

 

máme tady karneval!

 

Tak začínal karnevalový pátek 14. února v naší mateřské škole. Děti se už od rána těšily na rej masek, který nejdříve proběhl na jednotlivých třídách se zábavnými soutěžemi a poté v aktuálně vyzdobené tělocvičně. Tady děti přivítal klaun (p. učitelka Martina), který to pořádně rozparádil. Společně jsme si prohlédli masky kamarádů a „zatrsali“. Nejpočetnější klučí maskou, byl Spiderman, sešlo se jich osm. Pak následovali další akční superhrdinové Thor, Batman, Kapitán Amerika, Hulk. Z dívčích masek to byly nejrůznější princezny (princezna Růženka, Sofie, Bella, Elsa, motýlí víly, princezna jednorožec…). Pochvalu si zaslouží maminky a babičky, které dětem samy masku vyrobily – beruška, myška, šmoula, Karkulka... Roztomilé byly masky zvířátek. Karnevalové kostýmy slušely i p. učitelkám!


 
Malá technická univerzita

V rámci technického vzdělávání dětí se i naše mateřská škola zapojila do projektu s názvem „Malá technická univerzita“. S podporou instruktora, hry na stavitele a práce s oblíbenou stavebnicí LEGO DUPLO, se děti postupně dozvídaly, jak funguje svět kolem nás. Po loňské lekci „Stavitel města“, Jablíčka čekala v pátek 7. února lekce „Stavitel mostů“. Po motivačním vyprávění o našem nejznámějším panovníku Karlu IV., který jako malý chlapec měl sen postavit velké město a svůj sen si v dospělosti splnil, se děti vrhly do tvoření. Za úkol měly postavit právě pohádkový Karlův most. Nejdříve, musely děti postavit podle návodu pilíře, aby most nespadl. Pak přišla na řadu dlažba a nakonec most prošel zatěžovací zkouškou. Po mostě jsme se všichni prošli a nepropadl se ani pod paní učitelkou! To asi proto, že jsme do malty přidali vajíčka J.

A víte, jak se staví město? Na tuto otázku vám zase lehce odpoví děti ze Srdíčka, které se to naučily v rámci vzdělávacího programu „Stavitel města“. Děti si povídaly o budovách (hasiči, policie, nemocnice, pošta, škola, kostel, hotel…), které ve městě najdeme a všechny tyto budovy z kostek DUPLA postavily. Nechyběly v něm ani silnice. Zahrály si na projektanty, architekty a stavitele města, procvičily hrubou i jemnou motoriku, prostorovou orientaci, představivost i logické uvažování. Podle mapy postavily vlastní model města.

 
«ZačátekPředchozí12345678910DalšíKonec»

Strana 2 z 18