Třídy Josefa Lady

Veverka
HAJNÝ JE LESA PÁN

Datum: 23. – 27. 11. 2020

Ranní kruh:

Budeme povídat o ukládání se přírody k zimnímu spánku. Povíme si, proč někteří ptáci odlétají do teplých krajů, a jak se můžeme starat o zvířata během zimního období, které u nás přes zimu zůstávají.
Kde bydlí zvířátka v zimě?

Co jí zvířátka v zimě? – Můžeme je krmit a čím je krmíme?
A čím je nesmíme krmit?Co bys dělal, kdybys našel zvířátko?
LES – jaký je les? - smíšený, listnatý, jehličnatý
Kdo se stará o les? – hajnýJak se já můžu starat o les a zvířata?
Co do lesa nepatří? – odpad, auto, motorka, hluk…
Čím se liší ptáci od zvířat? (křídla, zobák, peří)

Pohybová aktivita:
Kdo spí a kdo ne

Děti se volně pohybují v prostoru, učitelka ukázaného obrázku zvířete, pokud děti uvidí zvíře, které v zimě spí, lehnou si na zem.

 

Leze ježek, leze v lese, jablíčka si domů nese, děti lezou po koberci

děti lesem běhají, ježka všude hledají. děti běhají po třídě a hledají ježečka

Leze ježek, leze v lese, jablíčka si domů nese, opět děti lezou po koberci

ježek píchá do všech stran, já se chytit nenechám. děti píchají prstíky do stran

Leze ježek, leze v lese, jablíčka si domů nese, děti lezou po koberci

do listí se zahrabal, schoulil se a potom spal. děti se schoulí do klubíčka a spí

Medvěd klepe peřinu,       (lehce se klepeme do stehýnek)
už se chystá na zimu,       (lehce se klepeme do stehýnek)
záležet si musí dát,           (hlava „ANO“)
až do jara bude spát, (ruce pod hlavu, jako když spíme)

 

Řízené činnosti:
Pohádka
– JAK KRTEK USPÁVAL MALÉHO JEŽKA, MEDVĚDA A DALŠÍ ZVÍŘÁTKA - kolik zvířat, jaká zvířata, jak se jmenují, jaké máme roční období, jaký je les
Grafomotorika
- Ježek v domečku - horní oblouk
Ježek v lese – 3D výrobek z papíru – barvení +lepení
Seřazení velikosti ježků
– kartičky s ježkem
Počítání jablíček
+ přiřazení kartiček s počtem
Počítání s Veverkou
– děti hodí kostkou a podle určeného hodu si vezmou kaštan
Stavění domečku pro zvířátka
– z kostek a jiných stavebnic
Práce s knihou
– vyhledat lesních zvířat
Pexeso + deskové hry
– stopy zvířat, najdi mlátě…
Vánoční ozdoba – výroba krmení pro ptáčky (želatinu rozpustit v horké vodě, smíchat se směsí krmení a pak plnit formičky – přidat malý provázek, aby se dala ozdoba pověsit na větvičku)
Pokus s šiškou
– do skleničky si dáme vodu a do ní vložíme šišku – počkáme, co se stane, když bude šiška mokrá a naopak suchá.
Pracovní list (omalovánka) – kdo kde bydlí

 

 
Fotografování

Vážení rodiče,

vzhledem k situaci se nebude konat v naší MŠ předvánoční fotografování.

Děkujeme za pochopení
 
Velký příběh o chlebu

 

Tematický celek: Cesta do zahrady a na pole

Tematická část: Velký příběh o chlebu

Datum: 16.11.2020-20.11.2020

· Námětové hry ve skupinách- vybudování pekárny

· Pozorování dětí - záznam

· Volná hra dětí (prostor pro pozorování dětí)

· IČ – deskové hry – upevnění pravidel, pořadí hráčů, dokončení hry

· IČ – logico primo- děti s OŠD

Ranní kruh:

· Motivace- píseň Čížečku, čížečku- dramatizace, naučení textu, pochopení pořadí textu a posloupnosti pracovních úkonů

· Rozvoj vnímání všemi smysly – chléb – čichem, zrakem, chutí, hmatem, sluchem- pojmenování vjemů

· Práce s prezentací- od obilí ke chlebu, podpořeno skutečnými předměty

· Rozvoj slovní zásoby- kuchyňské náčiní a nářadí, názvy spojené s výrobou chleba – setí, sklizeň, kombajn, silo, mlýn, kvásek

· Rytmizace písní, doprovod písní orffovými nástroji

· Učení krátkých textů, hledání a tvoření rýmů, rozklad na slabiky, hádanky k tématu- obilí, pečivo

Pohybová aktivita:

  • Koordinace pohybů, koordinace oka a ruky
  • Cviky pro procvičení spolupráce hemisfér, stranová orientace na vlastním těle

Řízené činnosti:

- Aktivity – pondělí- práce s textem písně Čížečku, čížečku, rozklad textu, informace o ptáku čížek lesní (obrázek, poslech, video, zajímavosti). Mák, makovice, cyklus pěstování a zpracování, zkoumání všemi smysly (mák, makovice, pozorování lupou, čichem, hmatem, tisk makovic, kresba čížka dle skutečné barevnosti, kreslení do vrstvy máku). Grafické znázornění písně.

- Úterý- státní svátek

- Středa- pátek Cesta od obilí ke chlebu- druhy obilí, pěstování, sklizeň, oslavy posvícení- v historii a dnes. Zpracování obilí, obrazový materiál, video. Praktické činnosti- vážení mouky, přesívání, odměřování, výroba kvásku (pozorování kynutí), námětová hra na pekárnu, stavba pece (Pohádka o pecaři). Příprava těsta na chléb, ochutnávka hotového chleba.

Hudební činnosti:            -Čížečku, Pekař peče housky, Melu melu pšeničku

Řečové aktivity: - tvoření rýmu, hádanky

 

 

 
Svatý Martin za námi přijel

Datum: 9.- 13. 11. 2020

Ranní kruh:

- Přivítání, procvičení dnů v týdnu, ročního období, měsíce a aktuálního počasí

- Popovídáme si s dětmi o tradicích - svatomartinská husa, rohlíky plněné mákem

Pohybová aktivita:

- Zlatá brána – Martin přijel do města a projíždí bránou…Tak si zahrajeme tuto hru…

- Cvičení s motivací – rozběhání v kruhu – běh, poskoky, cval stranou, vysoké poskoky – napodobování běhu koně

- Hod se sněhovou koulí – nahradím míčkem nebo papírovou kouli

- Sněhové vločky – vločky létají vzduchem, dokud hraje hudba. Přestane hrát hudba, vločky musí zmrznout. Na písničku opět létají.

Řízené činnosti:

- Divadlo - Když se Martin narodil

- Origami – výroba bílého koně

- Postavíme stáj – děti sami dle vlastní fantazie a společně postaví z molitanových kostek stáj pro koně

- Omalovánka koně

- 3D kůn – výroba koníka z papírové ruličky

- Svatomartinské rohlíčky – práce s modelínou –Svatomartinská podkova

- Třídění dle velikosti – vločky, koně, podkovy

Řečová aktivita:

-       Vyprávění příběhu a během toho zapojování dětí do činnosti (na slovo kůň – mlaskání)

 
Vilda a Tilda mluví o koronaviru :-(

 

Týden 2.11.-6.11.2020

V první polovině týdne s dětmi dokončíme téma zeleniny a ovoce- pro velkou absenci nebylo téma uzavřeno minulý týden

 

  • - Opakování názvů ovocných stromů a jejich plodů
  • - Připomenutí pojmů strom, keř, kmenu, kořen, koruna, kůra
  • - Švestka- popis plodu, ochutnávka, popis, výrobky za švestek, výtvarné ztvárnění
  • - VV- barvení krepovým papírem, šití do papíru
  • - Hroznové víno- jak a kde roste, výrobky z něj, k čemu dochází při sušení
  • - Vv- tisk kuliček vína, společná práce- vinná réva

 

Vzhledem k vývoji situace s pandemií COVID 19 zařazujeme téma i do našeho Třídního vzdělávacího programu.

Na děti se ze všech stran valí téma koronaviru, vidí kolem sebe lidi v rouškách, samy je nosí.

Slyší pojmy, virus, pandemie, respirátor, karanténa a nerozumí jim.

 

  • - Vysvětlíme si základní pojmy
  • - Zdůrazníme si nutnost dodržování zásad osobní hygieny
  • - Na pokusu si ukážeme fungování roušky
  • - Budeme pracovat s pohádkou Já korona
  • - Výtvarně si zpracujeme umývání rukou (zbavení se bacilů)
  • - Vysvětlíme si na čem všem si viry a nečistoty vyskytují, a že jsou i jiné škodlivé než koronavirus
  • - Vyzdobíme si vlastní roušku, ukážeme si, že i pod rouškou jsme stále ti samí lidé
  • - Zahrajeme si paměťovou kimovu hru s malými obrázky virů

 

 
«ZačátekPředchozí123DalšíKonec»

Strana 1 z 3